8 januari 2009

Resa hela tiden med snälla och hjälpsamma norrmän vore inte fel!

Sitter och fryser på hundvåg, lägenheten är iskall och stökig (inget ovanligt där jag har vistas iofs). jag är som sagt tillbaka i Norge igen. Att resa halvsjuk är inte så jättekul, men till slut så är man ju framme. Fast nu var nog det värsta packningen, jag har gjort det igen. Men nu hoppas jag det var sista gången för nu kunde jag knappt gå och det gjorde ont som bara den och bussen va jobbig och allt var jobbigt med packningen. Fick även klagomål av en flygvärdinna att jag hade för mycket, "tänka på det till nästa gång" var hennes ord när man bara får ha ett baggage och jag kommer men en ganska stor väska, en liten väska, en påse, en dator och en gitarr. Jag förstår henne det jag inte förstår är mig själv som aldrig lär mig. Annars var det nattbuss till Stockholm som faktiskt flöt på bra, sen flyg till oslo, vänta nån timme flyg till stavanger och sen krångla det. Jag stod och vänta på buss 9 som går och två håll, bredvid mig står ett kärleksfullt par som inte verkar ha setts på länge, sen har jag nyss kollat att bussen kommer om cirka 15-20 minuter sen hör jag dom "nu kommer bussen". Jag gör mig redo kliver på, sätter mig så gott det går med alla grejjer, inte så bra och hör nästa person som kliver in i bussen säga visst går den till sandnes? Såklart att busschaffören svarar ja, så då åkte man åt fel håll vilket tog lång tid då jag sedan var tvungen att ta mig till stan och sedan hit. Dom distraherade mig, jag var så inne i deras snack och pussande så jag antog att dom skulle till centrum och då inte sadnes cetrum, sen blir jag nästan lurad kan man säga när dom ropar att bussen kommer, men vad gör man när man är för nyfiken?

När jag kliver av bussen på hundvåg är jag så less så jag vill dö och känner att det kommer ta 100 år att komma till dörren. Men icke! Vänliga norrmän och norskor finns det gott om. Först kommer en snäll gutt fram, kanske i min ålder eller snäppet under tror jag, minns inte ansiktet nu men iaf och frågar vilket håll jag ska åt, då säger jag det, men då skulle han åt andra. Sen går jag över en parkering och ska gå över vägen då vinkar en kvinna från en bil att jag ska komma, jag står där och tänker "nää fult" men hon åker som inte och jag vill ju som ändå för att det är så jälva tungt så då tänker jag äh va fan jag går dit och hon erbjuder sig att köra mig, greit utav bara den! Jag tackar och bockar för hjälpsamma personer. Hon jobbar på en affär här nere så då kanske man kan få rabatt? haha. Gillar att två personer frågade direkt efter varandra om dom skulle hjälpa, hur fan såg jag ut egentligen?

Sen är jag nöjd över mitt spritköp på arlanda. Kollar på olika smaker och ser smirnoff orange, nu kommer alla kommentera "fy va äckligt med apelsin" men nej, jag gillar apelsinsmak, det blir alltid lyckat för mina smaklökar, men kollar ändå vidare. Till slutser jag 50% på den apelsinspriten, då hugger jag den och betalar, en liter 74,50! Skål ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

DU KOMMER ALDRIG ATT LÄRA DIG ATT PACKA LÄTTARE. BARA ATT INSE ATT DU ÄR EN PERSON SOM ALLTID PACKAR UNGEFÄR EN VÄSKA MER ÄN DU BEHÖGER. med det sagt kan jag säga att jag håller med dig om att norrmännen är väldigt snälla, kanske för snälla. och ibland kan deras snällhet få en att bli lättlurad, så pass upp. Jag tycker att du och jag ska börja med någon busig ny tradition eller nått, jag är inte säkert på vad jag riktigt menar än men när jag vet så återkommer jag... vi hörs till helgen när jag befinner mig HEMMA.

Ballerina in a music box,
With your pink shoes on,
Satin ribbons in your hair.

Anonym sa...

HAha, du och din packning kommer alltid att vara en syn för gudarna. Synd att man missade det denna gång ;)