23 januari 2009

Ny kompis på Rema 1000.

Angelica och jag har bara hunnit handlat där 3 gånger tillsammans men redan första gången hitta vi våran "kassakille", love at first sight. Och efter tredje gången gilt släppte han loss ordenligt, nu är även han fast och gör allt för att vi ska fortsätta handla i hans kassa. Det började faktiskt lite lätt förra veckan då vi inhandlade diverse alkoholvaror för kvällens fest, han skojja till med att fråga LEG, haha det har han aldrig gjort förut då jag shoppat av han. Blev lite ställt, han skratta, men han tyckte det såg bra ut, ångrade sedan att jag inte gav honom mitt paradisbadkort (ni som sett ni vet). Dagens möte påbörjades redan då vi stod vid lösviktsgodiset och han fick syn på oss, han blev helt ställd och stoppade allt han gjorde fast han hade massa kunder. Han fick ruska till sig själv för att återfå fokus på jobbet. Självklart valde vi hans kassa sen, när vi väl kom fram så inleder han med "hej tjejer" (notera tjejer istället för jenter, han kan han kan). Sen busa han med angies kvitto hon tvekade om hon skulle ha det så han vickade lite på det, fram och tillbaka och flinade. Nästa sak var när vi stod och packade ner varona i kassen och vi hade bara en sak kvar på rullbandet, godis. När angie skulle sträcka sig efter den åkte den iväg, kassakillen busade och lekte med rullbandet, mycket modigt gjort! Vi gick skrattandes ut ur butiken och ser fram emot ny shopping på Rema 1000, hunvåg, vilket kassa som helst, hos kassakillen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

busigt. antar att han inte är speciellt snygg för då skulle du nog ha nämnt det more than once i detta inlägg :D

Det skulle ha varit väldigt fint om du gav honom ditt paradisbadetgrejs, men står det ditt födelsenummer där?

nu ska jag sova.

pussochpullis

Anonym sa...

Hej my roomie. Hur står det till idag? Vet du jag skrattar fortfarande åt det som hände igår, hehe.